Zgodnie z Uchwałą nr XXXVII/979/2017 Rady Miasta Gdańska z dnia 30 marca 2017 roku w sprawie dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego informujemy, że z dniem 1 września 2017 r. Szkoła Mistrzostwa Sportowego nr 2 zostaje włączona do Zespołu Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 33. W związku z powyższym serdecznie zapraszamy wszystkich młodych ludzi chcących rozwijać po mistrzosku swoje siatkarskie talenty.

W naszym Zespole każdy jest ważny!

Szkoła Mistrzostwa Sportowego nr 2
z oddziałami Szkoły Mistrzostwa Sportowego nr 3
w Gdańsku
w piłce siatkowej chłopców i dziewcząt

Walka jest zwycięstwem!

Start Aktualności Galerie

Dobre słowo dla Ciebie:

Z wizytą w Chinach

Sprawozdanie z wyjazdu na Szkolne Mistrzostwa Świata

Gdańska drużyna wygrała V Ogólnopolską Gimnazjadę w Radomiu. Poza złotym medalem nagrodą był wyjazd do Chin na turniej w którym startowały 23 zespoły reprezentujące państwa z całego świata.

Reprezentanci Gimnazjum i Liceum Szkół Mistrzostwa Sportowego z Gdańska (chłopcy rocznik 1993 i młodsi), którzy na co dzień trenują siatkówkę w klubie Trefl Gdańsk S.A.,  zajęli 13 miejsce w Szkolnych Mistrzostw Świata w Chinach. Podopieczni Mariusza Łobacza podczas turnieju w Baotou wygrali trzy spotkania a w czterech doznali porażki. Reprezentacja Polski  wygrała  z Chile, Cyprem i RPA , a uległa  Irańczykom (sensacyjnym mistrzom), Niemcom, Tajpej i Włochom.

SMS Gdańsk występował w składzie: Kacper Gajowczyk (kontuzja pleców przed zawodami ograniczyła występy na MŚ), Jakub Wagner, Patryk Bogdanowicz, Piotr Wilkowski, Karol Behrendt, Mateusz Ilczuk, Mateusz Bartelik, Mateusz Ciesielski, Sławomir Stolc, Kacper Chmielewski, Mateusz Kwidziński i Michał Zaborowski.
Poniżej krótka relacja z wyjazdu i udziału w mistrzostwach świata dzień po dniu:

23.06. -  ŚRODA
W podróż do Chin udaliśmy się wspólnie z ekipą dziewcząt  trenujących na co dzień w Gedanii  Gdańsk, która podobnie jak Chłopcy wygrywając Mistrzostwa Polski Gimnazjów zakwalifikowała się na Szkolne Mistrzostw Świata w Baotou. Z Gdańska wyjechaliśmy o godz.14.00 spod internatu przy ulicy Dąbrowszczaków do Nowotelu w Warszawie, gdzie przenocowaliśmy przed wylotem do Frankfurtu.

24.06. -  CZWARTEK
Nad ranem o godzinie 5.00 wyruszyliśmy na lotnisko Okęcie. O godzinie ok. 6.30  rano wylecieliśmy do Frankfurtu. Po przylocie czekaliśmy kilka godzin na samolot do Pekinu. Lot do Pekinu zajął nam około 9 godzin.

25.06. -  PIĄTEK
W Pekinie mieliśmy 12 godzin czasu wolnego, w trakcie którego pojechaliśmy na Mur Chiński , a następnie zwiedziliśmy Plac Tienamen. Następnie zjedliśmy obiad, który składał się z typowo chińskich potraw. Później udaliśmy się ponownie na lotnisko. Po dwóch godzinach przelecieliśmy samolotem do Baotou (2.5 milionowego miasta), gospodarza Szkolnych Mistrzostw Świata. Po przylocie na lotnisko,  zostaliśmy przewiezieni do ekskluzywnego 5 gwiazdkowego hotelu Shangri-la.

26.06. -  SOBOTA
Po południu pojechaliśmy wraz z ekipą dziewcząt  na trening. Zajęcia odbyły się w ładnej hali sportowej, ale bez klimatyzacji gdzie temperatura  była bliska 30 ‘C. Po treningu otoczyli nas Chińczycy, z którymi robiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

27.06. -  NIEDZIELA
Rano odbył się nasz pierwszy mecz z Iranem. Niestety przegrany, choć do zwycięstwa brakowało niewiele. Wieczorem uczestniczyliśmy w  ceremonii rozpoczęcia World Schools Championship. Ta uroczystość odbyła się na bardzo dużej hali (5 tys. miejsc na widowni). Wzięły w niej udział wszystkie reprezentacje państw startujących w Mistrzostwach, bardzo wielu zaproszonych gościi oraz mieszkańcy Baotou. Ceremonia otwarcia zrobiła na nas niesamowite wrażenie, szczególnie występy taneczne młodzieżowych zespołów chińskich,  (ok. 400 dzieci i młodzieży przygotowywało się do spektaklu ćwicząc przez 3 miesiące codziennie po 5 godzin).

28.06. -  PONIEDZIAŁEK
Rano nasz drugi mecz z Niemcami, pechowo przegrany, głównie przez problemy z aklimatyzacją naszego libero, który często opuszczał boisko z powodu krwotoków z nosa. Po południu zagraliśmy mecz z reprezentantami Chile. Pewna wygrana 2:0.

29.06. -  WTOREK
Rano rozegraliśmy mecz z Tajpej, który przegraliśmy 2:0 (w drugim secie prowadząc 20:16, przegrywamy do 21). Po południu kibicowaliśmy dziewczynom w ich wygranym spotkaniu z  Izraelkami.

30.06. -  ŚRODA
Dzień, który był dniem bez meczy dla wszystkich drużyn. Rano przejechaliśmy do Młodzieżowego Domu Kultury w Baotou a później zwiedziliśmy Muzeum,  w którym prezentowane były: historia miasta i okolic oraz dzieła miejscowych malarzy. Wieczorem w  bardzo dużej hotelowej auli, odbył się Dzień Kultury Narodów.  Na przygotowanej scenie wszystkie ekipy starały się zaprezentować poprzez 2-3 minutowe pokazy (najczęściej taneczno - wokalne) kulturę swoich krajów. Młodzież z Gdańska  przygotowała stoisko z gadżetami i wyrobami gastronomicznymi z Polski oraz  pokaz taneczny przy solowo-raperskim występie jednego z zawodników  i  wypadła interesująco.

01.07. -  CZWARTEK
Do południa graliśmy ważny mecz z Włochami. Po zaciętej i bardzo wyrównanej walce przegraliśmy 3:1 i tym samym straciliśmy szansę na 9 miejsce. Po obiedzie kibicowaliśmy dziewczynom w meczu z Brazylijkami. One też  po zaciętej walce przegrały spotkanie 3:0.

02.07. - PIĄTEK
 Przed obiadem krótki rozruch w Parku Rekreacyjnym (głównie trening biegowy), po południu wygrane  spotkanie z Cyprem 3:0.

03.07. -  SOBOTA
Rano odbył się mecz o 13 miejsce z RPA. Wygraliśmy 3:1 i tym samym zajęliśmy (pechowe i trochę pechowo) 13 miejsce na świecie. Po południu pojechaliśmy wraz ze wszystkimi ekipami na finałowe mecze dziewcząt (Niemcy - Chiny) oraz chłopców (Francja - Iran). W rywalizacji dziewcząt wygrały Niemki, a mistrzami świata zostali Irańczycy.
Po meczach odbyła się uroczysta ceremonia zakończenia turnieju. Oprócz medali za wyniki sportowe  wręczono medale za postawę fair- play w zawodach. Tą rywalizację wygrała reprezentacja Republiki Południowej Afryki. Na koniec zobaczyliśmy występy chińskich zespołów artystycznych.

Osiem najlepszych drużyn dziewcząt i chłopców uhonorowanych zostało pamiątkowymipucharami zajmując siódme miejsce zdobyłyśmy również takie trofeum. Oprócz tego wszyscy uczestnicy zawodów otrzymali od organizatorów pamiątkowe koszulki,  plecaki oraz pamiątkowe albumy i znaczki. Ponadto na zakończenie można było wymienić się sprzętem sportowym z innymi reprezentacjami (np. koszulkami z Brazylią czy Holandią), tak więc każdy z uczestników przywiózł do Polski  wiele wspaniałych pamiątek. Obecność  kamer telewizyjnych podczas  całej imprezy sportowej spowodowało, że na bieżąco  oglądaliśmy relację w programach chińskiej   telewizji w hotelu czy  na lotnisku w Baotou.

04.07. -  NIEDZIELA
Rano pojechaliśmy wspólnie z ekipą dziewcząt  na wycieczkę po pustyni. Po zaliczeniu jazdy wozem terenowym po pagórkowatym terenie pustyni można było tam również zaliczyć przejażdżkę na wielbłądzie,  quadzie  lub zjazd z góry na pustynnych sankach. Po tych atrakcjach zjedliśmy obiad w mongolskiej jurcie.  Wieczorem wyjechaliśmy autokarem na lotnisko. O godzinie 23.00 wylecieliśmy z Baotou do Pekinu.

05.07. -  PONIEDZIAŁEK
W Pekinie czekaliśmy 3 godziny na samolot po czym wylecieliśmy do Frankfurtu.  Niestety powrót zakończył się niezbyt miłymi niespodziankami. 3 osoby  wyjechały z Warszawy bez bagażu, ale z zapewnieniem przywiezienia rzeczy na adres domowy. Do Gdańska wyjechaliśmy autokarem i naszą  podróż zakończyliśmy we Wrzeszczu przy ulicy Kościuszki.

Młodzież uczestnicząca w  imprezie jest pod ogromnym wrażeniem pobytu w tak odległym i wspaniałym kraju, przeżyła  wspaniałe sportowe zawody, poznając kulturę i obyczaje innych państw a także nawiązała kontakty i znajomości ze swoimi  rówieśnikami z innych krajów. Taki wyjazd na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci i dlatego chcemy  podziękować  wszystkim, którzy przyczynili się do jego realizacji.

Przygotował: Mariusz Łobacz

Używamy plików cookies Ta witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług .
Korzystanie z niniejszej witryny internetowej bez zmiany ustawień jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików Cookies. Zrozumiałem i akceptuję.